Missie
Beleid en doelstellingen
Missie
Het is de missie van HR Via Care om zowel haar opdrachtgevers als haar flexkrachten te ontzorgen. De opdrachtgever op het gebied van personele vraagstukken binnen de organisatie en de flexkracht op het gebied van de zoektocht naar de droombaan. Dit doen wij door maatwerk waarin persoonlijke aandacht, groei en ontwikkeling en innovatie centraal staan.
1. Het bouwen aan een sterke organisatie
De basis om goed te kunnen functioneren is een hoogwaardige organisatie. Hiervoor is het nodig dat iedere medewerker in de organisatie bekend is met zijn taken en verantwoordelijkheden.
Een goed werkend kwaliteitssysteem is daarbij een hulpmiddel.
Er dient een situatie te bestaan van continue verbeteren. Om dit te realiseren is binnen HR Via Care een kwaliteitssysteem operationeel dat voldoet aan ISO 9001 (:2015). Het uitgangspunt in dit systeem is ‘doe alles de eerste keer goed’. Mocht
dit in uitzonderingsgevallen niet geheel lukken, dan zijn er processen opgenomen om corrigerende maatregelen te nemen, waarbij steeds voorop staat dat de klant met voorrang geholpen wordt.
Binnen HR Via Care is de kwaliteitsmanager verantwoordelijk voor het onderhouden van de systemen en deze stelt, samen met de directeur afgeleide kwaliteitsdoelstellingen op. Nadruk ligt hierbij op goede communicatie naar de medewerkers.
2. Klantgericht denken
HR Via Care tracht levert diensten die de klant moet ontzorgen op het gebied van personeel. Voldoen aan de eisen en wensen van de klant en een continu streven naar een verbetering van de klanttevredenheid is de voortdurende uitdaging. Speerpunten zijn : betrouwbaarheid, goede, 24/7 service, maatwerk en kwaliteit. Door regelmatige klanttevredenheidsmetingen onder zowel de opdrachtgevers als de flexkrachten, uit te voeren kan optimaal ingespeeld worden op de eisen en wensen van de klant en is er een basis gecreëerd voor het continu verbeteren van onze dienstverlening.
3. Het creëren van een stimulerende werkomgeving voor de medewerkers
De medewerkers binnen HR Via Care, die uiteindelijk de klant
bedienen, dienen over een goede werkomgeving te kunnen beschikken. De motivatie
en betrokkenheid van de medewerkers
blijven groot, als iedereen de mogelijkheid krijgt om zich te ontplooien in
zijn functie. Opleiding en scholing spelen hierin een grote rol, waardoor er aandacht
besteed wordt aan individuele carrière planning.
4. Het opbouwen van stabiele relaties met partners
Het is nodig dat de kwaliteitsgedachte doorgetrokken wordt naar de leveranciers, hiertoe zijn langdurige relaties opgebouwd. Deze verhoudingen zijn zodanig dat deze wederzijds profijtelijk zijn en er duidelijk sprake is van partnership.
Teneinde de kwaliteit te kunnen handhaven en verbeteren, hebben wij de volgende speerpunten (kernkwaliteiten) gedefinieerd:
• Meer aandacht voor het personeel. ‘betrekken bij de kwaliteit’
• Op tijd leveren, onder alle omstandigheden
Het
kwaliteitsbeleid wordt openbaar gemaakt op onze website, www.hrviacare.nl zodat het beschikbaar is voor de belanghebbenden.
Teneinde het beleid ‘handen en voeten’ te kunnen geven, is het
beleid geconcretiseerd in meetbare doelstellingen. Deze zijn opgenomen in de
directiebeoordeling. In een jaarlijkse personeelsbijeenkomst worden deze nieuwe
doelstellingen bekend gemaakt bij de medewerkers. Tevens wordt aan de
medewerkers uitgelegd in deze bijeenkomst hoe en waar zij de tussentijdse
resultaten van de vastgestelde doelstellingen kunnen inzien.
Tijdens de jaarlijkse directiebeoordeling worden de doelstellingen besproken en
indien nodig bijgesteld. In de reguliere overlegvormen worden de doelstellingen
en de daaraan gekoppelde actiepunten gecoördineerd en bewaakt.
In een totaaloverzicht wordt dit per kwartaal inzichtelijk gemaakt.